? ??????????????Rorschach Reality? ????? ?? ???Rating: 4.2 (25 Ratings)??48 Grabs Today. 28385 Total Grabs
. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????1?? ?????Incredible Butterflies (New)? ????? ?? ???Rating: 4.7 (99 Ratings)??43 Grabs Today. 41958 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get th BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

May 14, 2010

+ cukup hanya sekali +

pengalaman mengajar erti kehidupan .
2 minggu di Shah Alam cukup mengajar aku .
semalam .
aku akui aku salah .
tapi aku pinta .
jangan hukum aku begini .
aku bagai org gila .
mancari .
merayau .
hampir 5 jam aku keseorangan .
di pagi yg hening .
sesat .
dikejar mamat motor 6 orang .
hampir dilanggar kerana saat itu aku tidak mampu utk berfikir sebaiknya .
betapa aku seorang di jalanan .
tetapi Allah maha kuasa .
aku bersyukur padaMu ya Rabb .
aku terlalu kerdil .
ketakutan .
bateri hp habes langsung .
duit dalam wallet ketika itu hanya tingga syiling RM 0.90 .
aku bersembunyi di gelanggang futsal .
yang aku sendiri tidak tahu di mana tempat itu .
hanya Tuhan yang tahu perasaan ku saat itu .
akhirnya .
aku gagahi jua diriku .
mencari jalan pulang .
aku masih ada tanggungjawab yang harus ku laksanakan untuk menghabiskan sisa pengajian ku .
dalam perjalanan pulang .
aku hanya mampu berserah andai sesuatu terjadi kepada ku .
syukur padamu ya Allah .
aku masih mampu bernafas untuk hari ini .
semoga pengalaman ini menjadi seribu satu hikmah pada diri ku .
terima kasih Shah Alam .
aku harap agar aku tidak akan kembali lagi ke sini di masa akan datang .
***************************

3 comments:

studioukm said...

Lain kali jangan berani sorang2 walaupun kita berpengalaman atau ada kelebihan tertentu...dunia ni merupakan pentas kehidupan yang maha luas dimana macam2 boleh berlaku...berwaspadalah...........

βåÐÁ¡ §ç¥†HêЯ™ said...

Yana nak citer pun pasal nie? Emi kena insiden nie time sorg²? Yana kat mana? Emi ke mana? Nasib semuanya ok..Alhamdulillah. Agaknya psl tu fobia bawak motor ke KL, ek? Xper.. pengalaman mengajar sesuatu.. ☺

+miaSakura+ said...

yana xde tyme ni...emy sorg je...huhuhu..scary2...